Lilypie First Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

måndag 9 november 2009

Måndagens tokigheter!!

Har idag varit hos BM på kontroll, hade tid kl 08,45 så jag betalade parkering fram till klockan 10,00. Beräknad tid hos BM är ca 30 minuter så jag hade ju ganska mycket tid till godo. -Trodde jag!

Ligger lite i överkant på kurvan och lite annat smått och gott, så det blev CTG och UL. Man kan ju som inte bara tvär gå ifrån ett CTG heller eftersom att man är kopplad till en maskin som mäter hjärtverksamhet och värkarnas styrka.

Innan jag var klar med CTG så hade klockan tickat i väg till 11,30 och då blev det UL direkt inpå. UL gjordes för att få nån koll på hur stor bebbe är och den uppskattade vikten idag är 4325 g så det kanske är en ganska stor en. Eftersom att det är 20 dagar kvar och bebbe fortfarande växer så kanske en ca 300g till, så en total matchvikt på 4625g =)
MEN dom kan ju även ha fel, kanske det kommer ut en liten tjej på 2900g.

Hon som gjorde UL började sin mening med att "oroa dig inte, men ca vikten är på 4325g". Men jag tycker att vi får väl ta det som det kommer, ut ska ju ungen på ett eller ett annat sätt.

När jag äntligen var klar, så trodde jag att jag skulle dö av svält. Skyndade mig till bilen, som det satt en parkeringsbot på.
Jag lovar att jag ska överklaga, har redan skickat mail angående det till BM. Sen fort i väg för lite näring, som plåster på såren så fick jag kladdkaka av Lotta. Mmmm så smarrigt!!
Nu väntas en lugn kväll med en massa uppassande från Manges sida då=)

Ha en trevlig kväll alla / Maria

5 kommentarer:

  1. Det är skandal att det ska kosta över huvud taget när man besöker lasarettet det borde gå lösa på ett annat sätt.
    Jag har bara fått småbäbisar eftersom jag inte haft tid att gå full tid.... H är sex veckor tidig och E fyra veckor....men nu är dom stora nog!

    SvaraRadera
  2. Oj tänk om min "lilla" vill komma tidigare! Jag skulle vilja ha nu på Fredag - Fredagen den 13:e

    SvaraRadera
  3. Önska går ju men se bäbisar dom gör som dom vill redan från början....och sedan gör dom det av gammal vana!
    Gå i trappor...
    Ät ricinolja....

    SvaraRadera
  4. Hej gumman. Båda mina killar vägde mycket första 4500g och den andra 4800 g och var 52 långa. Men de gick lätt, dom säger ju att stora bäbisar hjälper till med under förlossningen och det gjorde killarna nästan lätt som en plätt :) Kram och ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag ska gömma undan all ricinolja!!
    Vikten har som varit lite väntat med tanke på släktens kraftiga benstomme, men det ska nog gå bra. Ut ska han!!!

    SvaraRadera