Lilypie First Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

torsdag 24 juni 2010

Nu blommar det...

Detta är en blomma som hör till mina favoriter, Vallmon! Som tur var så fanns dessa planterade här när vi flyttade hit så jag har kunnat njuta av dem varje sommar.



Nu har vi äntligen börjat få till den utsikten vi vill ha, men några träd till då kommer det att bli perfekt. Här kommer det att bli en ny grillplats i sommar där vi kan sitta och grilla och kolla på kossorna som brukar vara här.
Bakom bagarstugan så håller det på att träda fram vad jag vill kalla "mystery lane" ännu ett pågående projekt. Allt detta jobb har jag att skylla på min kära granne som tog med mig på trädgårdsvisning och sen dess har jag haft fullt upp. Man blir lätt lite taggad när man ser så fint och mysigt alla har i sina trädgårdar. Det lär nog bli att gå på några fler visningar =)
Sen så skadar det inte att man har en sambo som är väldigt påhittig och kommer med flera roliga ideér.

I morgon stundas det midsommarfirande, så det blir att fara och fiska lite på förmiddagen sen hem till byn för fortsatt firande. Väntas främmande från Lindå och Klintforsliden kommer att bli så trevligt. Till middagen så blir det att grilla lax....ÄNTLIGEN....efter att sambon tappat ca 20 laxar så har vi nu en liggandes i kylen.


Då vill jag bara önska er alla en riktigt trevlig midsommar, kram till er alla.


2 kommentarer:

  1. Vilket fint räcke...
    Gratta M till laxen. Var och när?
    Ha en riktigt trevlig helg, gapa och svälj!

    SvaraRadera
  2. I går på andra kastet i Byske,men då har han ju spenderat nästan varje kväll i Byskeälven. Gissa vart han ska i kväll.....ha ha

    SvaraRadera